Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com نواي ني: بت پرست سياسي ما هستيم يا شما ؟ منصف باش برادر

Saturday, April 26, 2008

بت پرست سياسي ما هستيم يا شما ؟ منصف باش برادر

هنوز انتخابات مجلس به اعلام نتايج دور دوم نرسيده كه ظاهرا دوستان اصولگرا به فكر انتخابات رياست جمهوري افتاده اند و به دنبال حذف رقباي احتمالي از صحنه بر آمده اند . بخصوص كه دكتر عارف معاون اول خاتمي عزيز هم به صحنه آمده و برخلاف بي ادبي برخي شيوخ ،‌ اعلام نموده كه اگر خاتمي نيايد من ميآيم .

اما غرض از اين نوشتار رويداد ديروز و ارتباط آن با بودن يا نبودن خاتمي در عرصه سياست در اين مملكت است .
در هنگام راي دادن خاتمي در جواب شوخي بهمن هدايتي عزيز ،‌شوخي را با لحني شوخ طبعانه كه مخصوص طبع شاد و خوش برخورد اوست پاسخ داده و شوخي اين عكاس جوان را تائيد كرده اند .
بگذاريد روايت را از زبان همين عكاس جوان و عزيز خبرگزاري مهر بخوانيم :
((نظری در مورد انتخابات آتی ریاست جمهوری و آمدن و نیامدن خاتمی سئوال کرد و سید بازهم می خواست همان جوابهای کلیشه ای را بدهد که من یهو گفتم: حاج آقا دیگر از نظر سیاسی بازنشست شده اند! که خاتمی چند لحظه مکث کرد و با دست منو نشان داد و گفت: بله! بله! ایشون درست می گن ، من دیگر بازنشسته شده ام!))
و بعد خود اضافه كرده كه :
((یعنی یه جورایی این جواب را کلاشینکف گذاشت در دهان خاتمی!))
اميدوارم كلاش عزيز ديجيتال شوخي كرده باشد و منظورش اين نباشد كه او اين حرف را واقعا در دهان خاتمي گذاشته يا مثلا خاتمي جسارت طرح چنين موضوعي را نداشته و حتما بايد ايشان ميگفته تا او با كشيدن نفسي راحت آن را تائيد كند !
خاتمی: من بازنشست شده ام دیگر!
در اين ميانه چند نكته قابل طرح است
اول اينكه جناح اصولگرا ظاهرا از حالا كابوس خاتمي را بالاي سر خود ميبيند . خاتمي هنوز بر اساس نظر سنجيها محبوبترين چهره سياسي زنده ايران است و با فاصله اي آرماني و دست نايافتني از بقيه جلوتر قرار دارد . در صورت حضور او در صحنه سياسي و بطور اخص انتخابات رياست جمهوري احتمال راي اوردن وي امري است قريب به يقين و اتفاقا همين نكته است كه موجبات ترس و وحشت اصولگرايان را فراهم ساخته است .
ثانيا خبرنگار مخابره كننده از نيروهايي كه خود نيز در ميان دوستان اصولگرا غريب افتاده است . زماني به او به دليل علاقه اش به بنيانگذاران نهضت آزادي ايران توهين ميكردند و با او برخورد كردند . خود او در لينكهايش نسبت به تند رويها و راست رويهاي افراطي امثال پاسداران لقب كيهان بچه ها به اين طيف داده است .
اينكه چرا او به چنين كاري دست زده و همچنين متاسفانه خود به تائيد خبر مبادرت ورزيده هنوز براي من روشن نيست . اما نه تاختن
برخي دوستان به او را منصفانه ميدانم و نه دفاع غير مسئولانه او از اين شوخي بي خودي خبر شده .

خاتمي هرچه هست نماد و پرچم اصلاح طلبي خرداد 76 است كه اصلاح طلبي آرام و البته در چهارچوب نظام را نمايندگي كرده و ميكند . براي دور بعد رياست جمهوري با توجه به وضعيت خطرناك كشور حضور او ضروري است و قطعا شخص خاتمي اين خطر را درك كرده و خواهد آمد . بنيادگرايي سم است امروز براي خاورميانه و قطعا خاتمي و هيچ يك از دلسوزان كشور نميخواهند بر كشور حاكم شود . امروز نشانه هايي هويدا از شكل گيري روند بنيادگرايي و سلفي مسلكي در متن حاكميت و جامعه ايران مشاهده ميشود . مسلم بدانيد خاتمي هنوز بر خلاف برخي از مسئولين سابق كه امروز ديگر مسئوليت اجتماعي سرشان نميشود و به جاي انجام وظيفه ملي ،‌ خلقي خود به دنبال نقاشي و شعرگفتن افتاده اند و انگار نه انگار كه خاني آمده و رفته . هرزچندي هم محض رفع تكليف سخني ميگويند و به جاي خدمت به خلق به دنبال حفظ محبوبيت ديروز جمع كرده خويش اند .
در برابر اين خط عافيت طلب هم خط و عملكرد مهندس بازرگان تمام قد حاضر است . بازرگان در اوج دوران انقلابي گري با صداقت بر روند تكاملي و تدريجي پاي فشرد . توهينها شنيد اما قدمي عقب ننشست . او آن زمان از بسياري از مدافعين امروزش فحش خورد . اما امروز بازرگان و روش و منشش تبديل به نقشه راهي براي اصلاح طلبان شده است .
خاتمي با شناختي كه از او هست بازرگاني عمل خواهد كرد . حتي اگر بنيادگرايان و مدعيان دروغين اصولگرايي نخواهد و نتوانند خاتمي را بار ديگر در مسند رياست جمهوري ببينند .
در ضمن برادر كلاشينكف ديجيتال عزيز !‌ اولا كه توهم ناكامي ياران خاتمي هم مانند آن شوخي الياس خان نادران در باب رفراندوم است كه كوس مضحك بودنش گوش فلك را كر كرده است . ثانيا خاتمي بت نيست . اصلاح طلبان زماني خود از منتقدين اصلي او بوده اند و هنوز هستند . خاتمي بت نيست اما بهترين گزينه براي نجات از وضعيت وخيمي است كه دولت نهم براي ايران و ايراني به يادگار گذاشته است . در ضمن بت پرستي بد است قبول . اما سوال ! آقايان اجازه ميدهند تابوهاي انسان ساخته جامعه امروز ايران شكسته شود ؟ انصافا ما بت پرستيم و خاتمي را بت كرده ايم (كه اگر كسي حجم نقدهاي جوانان و بزرگان اصلاح طلب را بر خاتمي ببيند از اين ادعا خنده اش ميگيرد و بعد احتمالا چند دري وري بار مدعي ميكند) با شما با اين همه بت و تابو غير قابل شكستتان كه هيچ كدام ربطي به هيچ منبع ومقدس و متن مقدسي ندارد ؟ بت پرست ما نيستيم . بت پرست كسي است كه ... . بماند . بيش از اين براي شما احترام قائلم آقاي هدايتي !
منصفان به اين سوال پاسخي درست خواهند داد و تاريخ ميان مدعيان اصولگرايي و اصلاح طلبان و اصلاحات جويان قضاوتي درست خواهد كرد . وجدان تاريخ هيچ گاه اشتباه نميكند و بنا به خوش آمد فلاني و بهماني دروغ نميگويد دوست عزيز
در ضمن دوستان ،‌نفر سوم حاضر در صحنه نيز بد نيست نظر خود را بگويد . پاناگوليس محترم بايد اين بار اساسي پاسخگو باشد . در اين جلسه و عكس اول نوشتار اوست و كلاشينكف و آقاي خاتمي . نامش را هم كه بهمن عزيز آورده . شايد مرد نيمه پنهان بتواند پاسخ ما را بدهد
موسوی لاری: افراد دیگری در عرصه سیاست هستند که در اولویت بازنشستگی نسبت به خاتمی قرار دارند
مرز حرف و حقیقت
وبلاگ خبرنگاری را که خاتمی را بازنشسته کرد، با اسپیکر روشن بخوانید!
فارس- خاتمي: من از فعاليت هاي سياسي بازنشسته شده‌ام
تابناك - خاتمی: بازنشست شده‌ام
مهر - بازنشست شده‌ام/ درباره حذف "یاران خاتمی" از لیست بعدا صحبت می‌کنم

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin