Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com نواي ني: آقايان مدعي ! این ظلم به ساحت فاطمی پذیرفته شده نیست

Wednesday, June 4, 2008

آقايان مدعي ! این ظلم به ساحت فاطمی پذیرفته شده نیست

السلام عليك يا ام الشيعه يا سيده الرجال و النساء العالمين . يا فاطمه الزهرا


در انديشه اسلامي و شيعي در هرم ارجحيت تكريم و احترام اخلاقا رسول گرامی اسلام حضرت رحمت للعالمين را قرار دارد. رسول رحمت و شفقت و انسانيت . رسول اخلاق و كسي كه فرياد ميزند كه مبعوث شده ام براي تمام كردن مكارم اخلاق .
پس از او ائمه معصومين و سيده النساء العالمين عليهم السلام قرار دارند . تكريمشان چه به عنوان معصومين در ديدگاهي و چه به مثابه علماي ابرار در ديدگاهي ديگر چون وظيفه اي اخلاقي بر گرده معتقدان و منصفان سنگيني ميكند .
اين روزها ،‌ايام نزديك شدن به سالگرد شهادت سيده النساء العالمين حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليهاست . همچنين ايام سالمرگ آيت الله خميني و همچنين سالگرد قيام ملي و عظيم 15 خرداد 42 .
اما روزنامه هاي ما در اين روزها متاسفانه به جاي پرداختن به اصل به فرع هجوم برده اند . دنيا طلبي اينجا اساسا بر گرده مطبوعاتي هاي ما چه اصلاح طلب و چه محافظه كار و به قول خودشان اصولگرا سوار شده و ترك تازي ميكند .
به خصوص اصولگرايان كه اين بار آبروي دين و دينداري را برده اند و دينشان را براي دنيايشان به حراج گذاشته اند . اينجا بگويم براي معتقدان به آيت الله خميني بزرگداشت گرفتن براي او امري طبيعي است . اما سوال اساسي اينجاست . در ميانه هجمه در سرتاسر جهان به ديانت اسلام و مذهب شيعه آيا چنين عملي گريز از اصل و رفتن به دامان فرع نيست ؟

آيا در ميانه اين هجمه براي مدعيان ديانت كار روي منش و انديشه و روش بانوي دو عالم ارجح است يا تبليغ بر منش سياسي و فردي آيت الله خميني ؟ سیمای مدعیان اسلام در ایران این روزها هیچ ذکری از بانوی دو عالم ندارد .
آيا براي تيتر كردن و سوتيتر انتخاب كردن شهادت بي بي دو عالم ارجح تر است يا فوت آيت الله خميني ؟
نگاهي به تيتر هاي صفحات اول و سايتهايشان مياندازيم .
روزنامه كيهان به عنوان مدعي اصلي و به قول خودش پرچم دار اصولگرايي تيتري بسيار بزرگ با عكسي حدود يك نيم صفحه را براي سالمرگ آقاي خميني انتخاب كرده و تنها در گوشه سمت راست صفحه خود شهادت زهراي اطهر را تسليت گفته است . آقاي شريعمتداري و اصولگرايان دور و بر ايشان نشان دادند كه اصولگرايي مورد نظر ايشان با اصول ديانت جعفري چقدر فاصله دارد . امري كه سالهاست دلسوزان دين و مملكت هشدار ميدهند .


روزنامه خراسان كه البته عده اي به اصلاح طلبيش ظنين هستند نيز در صفحه اول سايت خود اصلا نامي از شهادت حضرت فاطمه نياورده است . البته اميدوارم اين سايت بروز شود و اين اشتباه تصحيح گردد .
روزنامه رسالت نيز مانند كيهانيان عمل كرده و اوج فرصت طلبي خود را به نمايش گذاشته است .
روزنامه اعتماد ملي نيز مانند كيهان عمل كرده است . همراهي و هم موضعي آقاي كروبي و آقاي شريعتمداري در اين مورد جالب به نظر ميرسد .
اما روزنامه هاي اعتماد و كارگزاران قدري از اين مسئله اجتناب كرده اند و حداقل كاشه داغتر از آش و كاتوليك تر از پاپ نشده اند و اين دو مسئله را به عنوان معتقدان به آيت الله همسنگ آورده اند كه در اين وانفسا جاي بسي تشكر دارد !

البته اعتماديان ويژه نامه اي براي آيت الله تدارك ديده اند . كاش ويژه نامه اي هم براي شناسايي سيره و منش و روش حضرت فاطمه تدارك ديده ميشد ؟ كاش جمله اي در باب خطبه شريفه فاطميه نگاشته ميشد . كاش !
سوال اساسي اينجاست . آيا نبايد در سالگرد شهادت زني و دختري كه پيامبرمان دست او را ميبوسيد و فداها ابوها ميگفت به اندازه دهمي از زحمتي كه براي سالمرگ آقاي خميني زحمت بكشيم ؟ با تمام اين اوصاف آيا واقعا به چه رويي نام خود را مسلمان و شيعه ميگذاريم ؟ اصل الاهم في الاهم اصلي عقلاني براي منطقيون است . كدام مهمتر و ترويج بيشترش به سود ديانت است ؟ آيت الله خميني يا زهراي اطهر ؟ همينجا بگويم تكريم زهراي اطهر منافي تكريم دومي نيست . اما نوع برخورد با اين همزماني نوع ديدگاه آقايان را ميرساند كه ديانت برايشان مهمتر است يا تكريم آيت الله و خودنمايي براي قدرت حاكم بر ايران .
آقایان ! آیت الله خمینی یه انسان غیر معصوم بود . ما حتی با قرائت سنتی و حوزوی از مسئله عصمت در اینجا یک غیر معصوم را از یک معصوم بیشتر تکریم میکنیم . به خدا برای مدعیان سنتی دین داری ما زشت است که اینگونه رفتار میکنند . دلم برای مظلومیت مادرمان زهرای اطهر میسوزد . از زما شهادتش تا امروز هماره مظلوم بوده و از یادش وحشت داشته اند . یاد فاطمه یاد آزادگی و نفی ظلم و بیداد است .
فاطمه نماد و الگوی زن مسلمان برای ماست . زنی که در همه ساحات الگوست . کاش بار دیگر روایت شریعتی از فاطمه بازخوانی شود . کاش بدانیم که فاطمه فاطمه است .
نميدانم اين حكومت و رسانه هايش به نام اسلام به كجا ميرود ؟ خدا عاقبت مدعيان اسلام را در اين حكومت و اين ملك به خير كند .
در این روزها و شبها مظلومیت اندیشه و نام و یاد زهرای اطهر بیش از پیش برایم نمودار میشود . مدعیان دروغین امروز بزرگترین ظلم را به ساحت زهرای مرضیه مرتکب میشوند . به جای نشر اندیشه زهرایی اگر به او هم بپردازند زهرا را دستمایه مداحینی قرار میدهند که از اندیشه و راه او هیچ نمیدانند . یاد معلم شهیدمان به خیر . فاطمه فاطمه است و راهش و اندیشه اش پایدار . حتی اگر مدعیان دروغین دیانت نخواهند . اما این ظلم به ساحت فاطمی پذیرفته شده نیست . هیچ وقت
از اتهام زنان محترم میخواهم از این مطلب اتهام درنیاروند . مسئله دلسوزی برای امری دینی است .
السلام علیک یا فاطمه الزهرا . یا ام ابیها

_____________________





همايشی به مناسبت روز تولد حضرت فاطمه، با عنوان «زن و نوانديشي ديني» به همت جمعي از نوانديشان ديني و فعالان امور زنان، برگزار می شود.
برگزاركنندگان اين همايش كه گروهي مستقل هستند، در نظر دارند با بهره‌گيري از نظرات انديشمندان و علاقه‌مندان به مسائل زنان و به‌ويژه با بهره‌مندي از جريان روشنفكري ديني، جلسات متعددي به‌منظور غنا بخشيدن به مباحث پيرامون «زن و نوانديشي ديني» و جنبه‌هاي مختلف آن ترتيب دهند كه همايش فوق، نخستين گام در اين مسير خواهد بود.
در همايش نخست، مباحث سخنرانان حول سه محور يعني: 1) مباني معرفت‌شناسي و ضرورت طرح موضوع؛ 2) واكاوي موضوع در متون ديني (قرآن، احاديث، فقه)؛ و 3) مطالعه تطبيقي موضوع در جهان اسلام و ميان اديان مختلف، ارائه خواهد شد.
سخنرانان اين همايش عبارتند از حجت‌السلام محمد مجتهد‌ شبستري، دكتر محسن كديور، دكتر علي‌رضا علوي‌تبار، فريده ماشيني، رضا عليجاني، حجت‌السلام محمدتقي فاضل ميبدي، حجت‌السلام مهدي مهريزي، و دكتر صديقه وسمقي.
همچنین، براي پاسخگويي به پرسش‌هاي حاضران در جلسه، در انتهای برنامه، ميزگردي برگزار خواهد شد.
این همایش در روز يكشنبه 2 تير ماه 87، از ساعت 16 تا 20:30، در حسينيه ارشاد برگزار خواهد شد.
______________________________
این عکس از تشییع پیکر آیت الله خمینی را ندیده بودم .
با تشکر از ملی مذهبی عزیز

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin