Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com نواي ني: ننگ با رنگ پاك نميشود آقايان !

Thursday, August 7, 2008

ننگ با رنگ پاك نميشود آقايان !

خبركوتاه است و عجيب . يعقوب مهرنهاد روزنامه نگار و فعال مدنی و دبیر انجمن “جوانان صدای عدالت” در زندان زاهدان اعدام شد .
(اين عكس را بعد از تحرير گذاشته ام . چشمان اين كودك فرياد تنفر از قاتلان پدر است . آقايان ! واي اگر از پس امروز بود فردايي)
خبر عجيب است و باور نكردني . حبس و زندان و تبعيد براي فعالان مدني و برابري خواهان و آزادي طلبان امري است طبيعي و روزمره در سيستمي كه نه آزادي را برميتابد و نه برابري را ميخواهد . اما اعدام ؟ !!!
خب ادعاي اعدام كنندگان چيست ؟ عضويت و يا فعاليت مهرنهاد در يك گروه تروريستي به نام جندالله .
اول بايد گفت جندالله چيست ؟ گروهكي تروريستي كه با عقايد سلفي و بنيادگرايانه به رهبري عبدالمالك ريگي مدتي است كه در استان سيستان و بلوچستان دست به آشوب ميزند و به نوعي نماينده بنيادگرايانه القاعده در منطقه محسوب ميشود . اين تعريف حكومتي از اين مجموعه است . اما به هر حال اين گروه هرچه باشد علنا به جمهوري اسلامي اعلام جنگ كرده و با گروگان گيريهاي متعدد از موجبات اصلي ناامني منطقه است . گرچه جمهوري اسلامي نيز مدتهاست كه حقوق حداقلي اهل سنت منطقه را ناديده ميگيرد و اين امر تاجايي گسترده ميشود كه رهبران اهل سنت منطقه براي احقاق حقوق حداقلي خود با نامزد اصلاح طلبان پيشرو يعني دكتر معين همراه ميشوند و امر مولويان اهل سنت بر اين قرار ميگيرد كه به دكتر معين راي دهند . اما با اين وجود هم گروگان گيريهاي گروهك موسوم به جندالله در منطقه امري قابل پذيرش نيست و خب ! طبيعي است هرحكومتي با دشمن مسلح خود برخورد قاطع ميكند .
اما آيا يعقوب مهرنهاد عضو يا سمپات يا نيروي اين گروه بود ؟ از وبنگاشت اين جوان بلوچ امر ديگري بر ميآيد . او ابتدا سخنش را با آيه اي از قرآن آغاز ميكند كه معني اش از اين قرار است كه : خداوند وضع وحال هیچ ملتی را تغییر نمیدهد مگر آنکه خود به تغییر وضع خویش اقدام نمایند . خب اين امر اولا نشان ميدهد كه يعقوب مهرنهاد فردي مذهبي بوده است و سوابقش و تشكيل يك نهاد مدني غير دولتي هم اين امر را تائيد ميكند .
خب ! ببينيم آيا او هيچ سمپات يا نشانه اي از تفكر سلفي گري در نوشته هايش ديده ميشود ؟
اگر كمي تامل و خوانش در نوشته هاي او انجام ميشود دقيقا مخالف اين امر استخراج ميگردد . او در پيام نوروز 86 انجمن جوانان صدای عدالت اينگونه ميگويد كه : (( وچه شایسته است که ما انسانها این پیام زیبای بهار وطبیعت را در وجود خود وجامعه پیرامونمان پیاده نمائیم،بخصوص ما مردم سیستان وبلوچستان که همواره مورد کم لطفی برخی افراد نا آگاه وباورهای غلطی نسبت به فرهنگ وجامعه مان قرارداریم نیاز است تابا معرفی فرهنگ ومرام اصیل مردمان خویش باورهای غلط ونادرست را نسبت به فرهنگ وجامعه خود تغییر دهیم وچه خوب وبجاست که سال1386 را سال تلاش برای تغییر باورهای غلط بنامیم)) يك جوان بلوچ مسلمان نقد باورهاي غلط مردماني را مد نظر دارد كه اتفاقا در سپهر سنت زندگي ميكنند و به اين سنتي بودن و زندگي با كمترين امكانات با عقايد سلفي گري بنيادگرايان همساز است . اما او به دنبال تغيير و بالندگي فرهنگي و اجتماعي جامعه خود است . به اين دليل كه اتفاقا انديشه مهرنهاد بر اساس اين فاكت از نوشته هايش بر مبناي رشد و تعالي بخشي قرار گرفته نميتوان او را بنيادگرا يا وابسته به گروهي بنيادگرا ناميد .
مهرنهاد در پست 18 اسفند 85 خود 8 مارس را به تمامي زنان تبريك ميگويد و در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری زاهدان برنامه اي برگزار ميكند كه گزارش هايش در اين پست لينك شده است . باز هم سوال ! آيا انساني كه به يك روز در فرهنگ مدرن كه اتفاقا دقيقا در تضاد با فرهنگ ضد زن بنيادگرايي و سلفي گري است اينگونه بها ميدهد و اين گونه پرشور سخن ميگويد ميتوان نيرو يا سمپات و عضو قابل اعدام يك سازمان تروريستي ضد زن و بنيادگرا باشد ؟
اين دو فاكت و قطعا در نوشته ها و گفته هاي اين جوان غيور بلوچ باز هم از اين سخنان يافت ميشود
او با نمايندگان مجلس از حوزه انتخابيه زاهدان نيز ملاقات داشته است . وی در دیداری با نمایندگان زاهدان در مجلس گفته بود: “بهترین راه مبارزه با ناامنی در بلوچستان وایجاد امنیت، اختصاص بودجه در نظر گرفته شده برای امنیت به آموزش وپرورش و ارتقاء کیفیت آموزشی دانش آموزان استان میباشد.” وی با اشاره به اینکه تا زمانیکه برای از بین بردن فقر وبیسوادی وکم سوادی در استان تلاش نشود هیچ امنیت پایداری در استان تحقق نخواهد شد، خطاب به نمایندگان استان گفته بود: “تنها راه ایجاد امنیت در استان اجرای عدالت واقعی ورفع فقر وتبعیض واز بین بردن بیکاری وبی سوادی می باشد.”
بازدید مهرنهاد وپشنگ نماینده خاش از منطقه سیلزده نصرت آباد
تنها سخني كه ميتوانم در برابر انديشه و تلاش اين جوان بگويم بارك الله است و بس و هنوز نميدانم به چه دليل چنين انساني كه در كارنامه اش جز خدمت به خلق الله نيست متهم به عضويت در يك سازمان تروريستي ميشود و بعد هم اعدام !!!!
نميخواهم اين حدس خود را دقيق بدانم . اما فكر ميكنم اعدام مهرنهاد به جرم انديشه مدني و مبارزه براي آزادي و برابري است . او از فعالين روزنامه مردمسالاري در منطقه استان سيستان و بلوچستان بود . يك روزنامه نگار . يك نويسنده بود مهرنهاد . يك بلاگر بلوچ و جوان فعال را ميكشند و بعد سخن گفتن از او را نيز ممنوع ميكنند . آقايان وزارتي و محترم ميدانند كه بنده از مخالفين حكم اعدام هستم . مخالفت با حكم اعدام يك وجه است اما اين جنايت كه يك فعال حقوق بشري و مدني را اعدام ميكنند وجهي ديگر و فاجعه اي بزرگتر است .
دکتر هادی قائمی، از کمپين بين‌المللی حقوق بشر برای ايران در مصاحبه با دويچوله صداي آلمان ميگويد كه : ((همين ده روز پيش در تهران ۲۹ نفر اعدام شدند، ولی فقط اسامی ده نفر از آنها اعلام می‌شود. هيچ اطلاعی نداريم که اين ۱۹ نفری که اعدام شده‌اند چه کسانی بوده‌اند. ازطرف ديگر يعقوب مهرنهاد که فعال شناخته‌شده‌ی مدنی است اعدام می‌شود. همزمان ما الان حداقل با حکم اعدام سه فعال ديگر روبرو هستيم که يکی‌شان فرزاد کمانگر معلم کرد است، دو نفر ديگر عدنان حسن‌پور و هيوا بوتيمار. نگرانی‌ عميقی وجود دارد که اين احکام اعدام نيز اجرا بشود و اگر چنين شود، با مرحله‌ی جديدی در پرونده‌های فعالان مدنی و اجتماعی روبه‌رو می‌شويم. مخصوصا در مورد آقای کمانگر و اين که بيايند اين احکام را اجرا کنند، بسيار بسيار نگران‌کننده است.)) خب ! آن 19 نفري كه اعدام شدند چه كساني هستند ؟به كدامين گناه و دليل مادر و خواهر ميثم لطفي كه از متهمان امنيت اجتماعي است بازداشت شده اند ؟ اصلا مگر ميثم لطفي در سن 19 سالگي در فاجعه كوي خونين دانشگاه تهران در سال 78 بازداشت نشد ؟ آيا بازداشت لطفي دليل ديگري دارد ؟ چرا او بازداشت شده است ؟
فرزاد كمانگر را بارها گفته ام كه از نوشته هايش بر ديوار سلولش كه در روزهاي ابتدايي برج 5 سال86 (اگر اشتباه نكنم) نوشته بود به هيچ وجه قوم گرايي و جدايي طلبي برداشت نميشد . اين همه حكم اعدام براي فعالين شهرستاني را با كدام دين و ديانت و شرع و قانون صادر ميكنند ؟ در كجاي قانون اسلام گفته است كه مبارزان برابري خواه و آزادي طلب را به نام دين اعدام كنيد ؟
و از فعالين تهراني ميپرسم ؟ چرا نسبت به اين همه جنايت پيشگي سكوت كرده ايد ؟ فكر ميكنيد كه اين گونه احكام ضد بشري و جنايتكارانه تنها از آن شهرستانيها و لب مرزيهاست ؟ مطمئن باشيد اگر حاكميت جسارتش را پيدا كند همه فعالين تهراني را هم اعدام ميكند . سابقه اش را مگر نداشته ايم ؟
در آستانه شهريور ماه هستيم . سالگرد خاوران . دقيقا زماني كه احساس خطر شد هزاران نفر در تهران و شهرستانها از هرگروه و دسته تنها به جرم بر سر موضع بودن و حتي در وضعيت گذران دوره حبس اعدام شدند . كساني كه سالها بوددر حبس بودند و هيچ تقصيري در مورد مسائل روي داده نداشتند .
آن روز حاكميت در وضعيت ضعف پس از جنگ قرار داشت . و به بهانه هجوم همه جانبه امپرياليسم آمريكا توانست اين اقدام را انجام دهد . آمريكا هم كه سابقه اش پر از خون و تعفن و سلطه طلبي و جنايت است با حمله و تجاوز خود با تبديل شدن به لبه تيغه دوم ، ممدكار اين اعدامها و اين جنايت هولناك شد .
امروز نيز اوضاع در حال تكرار است . امپرياليسم امريكا با شاخ و شانه كشيدن و مانورهاي منظم در منطقه و در اقيانوس آرام به تهديد مشغول است و اينسو و در ايران نيز فرماندهان سپاه در حال كري خواني براي آنان است . تا جايي كه فرماندهي سپاه چند روز پيش خبر از توليد سلاحي كه كسي نميداند چيست اما ظاهرا هيچ كشوري در دنيا آنرا ندارد ميدهد . در ميان اين تهديد هاي دو سويه اما اين فرزندان ايران زمين و مبارزان راه آزادي و برابري و انسانيت هستند كه قرباني ميشود . ميترسم عزيزان ‌ميترسم از روزي كه به بهانه حمله و فضاي امنيتي كشور با فعالان سياسي و مدني و برابري خواه و آزادي طلب همان شود كه با تابستانيان 67 شد . شروعش از احكام اعدام كمانگر و ديگران و اعدام مهرنهاد و برخورد به شدت خشونت آميز و به قول نماينده ايلام اوباشانه با اراذل و اوباش و بعد اعدامهاي مجهول .
آقايان حاكم بر ايران كه هنوز نفهميده ام به كدامين مجوز بر خاك ايران حاكم شده ايد . به قولي : بكشيد ما را . ملت ما بيدار تر ميشود . خون پاك نميشود . تاريخ حافظه خوبي دارد . مطمئن باشيد
اعدام مهرنهاد يك فاجعه انساني است . كاش ديگر اعدامي نباشد
__________________________
يك ماه است كه از برادرمان سلمان سيما خبري نيست . سلمان يك ماه است تماسي نداشته است . هشدار ميدهيم كه سلامت سلمان در خطر است . ميدانم چه ميكشد هم سلمان و هم خانواده دليرش و پدر بزرگوارش . ميدانم . سلمان سيما و مهدي خدايي بايد بايد بايد آزادي شوند .
___________________________
برادرمان علي عزيزي به سه سال حبس تعزيري محكوم شد . مقاومتت را سپاس ميگويم علي عزيز . اين حكم زورمداران را محكوم ميكنيم .
__________________________

شک نکنيد خاطرات از خود من است و کسی القاء هم نکرده است... ‏من وقايع نگار آقايان نبودم حتی وقايع نگار آيت الله خمينی هم نبودم... ‏آيت الله خمينی را ‏مصون از خطا نمی دانستم... آقای‏ ‏خمينی به يک مرجع که رقيبش بود حتی نگذاشت نماز بخوانند... ۲۵۵ سند است که خيلی هايش خط آيت الله خمينی يا‏ ‏ديگران است، چه داعی دارند که اين ها را دروغ و افتراء و القائات بدانند... معنی‏ ‏قائم مقامی يعنی بز اخفش و هيچ نگويد گر چه اشتباه در بين باشد؟!
_________________________

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin